Konec světa

BRITSKÝ HISTORIK GIBBON POPSAL DŮVODY PÁDU ŘÍMSKÉ ŘÍŠE: Nepřipomínají vám hlavní příčiny tehdejšího úpadku dnešní současnost a nejen Česko?

Edward Gibbon byl jeden z nejvýznamnějších britských historiků nejen 18. století. Zabýval se hlavně dějinami Římské říše a jeho dílo Úpadek a pád Římské říše patří dodnes ke klasickým pracím. Jde navíc o velmi aktuální dílo i v naší současnosti. Při jejich přečtení nám to může hodně silně připomínat současnost u nás, v rámci EU, ale vlastně celosvětovou současnost. Přestože příčiny úpadku společnosti napsal před více jak 225 lety, připomíná nám to dnešek a nejen v Česku ...

 

Konec světa po konci světa (5)

 

Apokalypsa 2012 a její dozvuky




Závěr

Neuskutečněná apokalypsa 2012 na jednu stranu umlčela pesimistické proroky horující o tajemných planetách, třech dnech temnot, ničivých zemětřeseních a dalších jevech, které se prostě objektivně neodebraly. Na druhé straně progresivní část „fenoménu 2012" byla, jak se zdá, pouze mírně přidušena: klíčové postavy tohoto proudu nesouhlasí s obecným postojem médií a většiny společnosti, že se „nic nestalo", jen se mělo ukázat, že změny jsou daleko subtilnější, než se čekalo. Zvláště zajímavé je pozorovat, jak mnozí jejich následovníci skutečně prožívali 21. prosinec 2012 jako zlomové datum - to je vidět především právě v komentářích fanoušků na facebookových stránkách velkých guruů jako např. Drunvalo Melchizedek nebo John Major Jenkins.

Skeptické poznámky jsou v absolutní menšině, většinu zabírají emotivní poděkování a líčení vlastních duchovních zážitků. Na příkladu Carla Callemana je vidět, že aktivita předních protagonistů celého proudu nemusí nutně skončit s nástupem roku 2013; podle většiny z nich ostatně transformace skutečně proběhla a probíhá dál. Pouze si, podle svých vlastních slov, museli opravit názor na její intenzitu - namísto okamžitého efektu nastoupil dlouhý proces, na jehož konci má být duchovnější, spravedlivější a lidštější civilizace.

Šance, že lidstvo nepřežije rok 2100, je 50 procent, tvrdí vědec

Podle filmů by se mohlo zdát, že se lidstvo na nějakou tu pohromu nebo vymření úplně těší. Zničení civilizace je tématem desítek snímků – a většinou těch komerčně nejúspěšnějších. V Armagedonu jen těsně unikneme obrovskému meteoru, ve filmu 2012 nás spláchne obří vlna, ve Dni poté zase globální ochlazování. Co nám ale hrozí nejvíc?

Britský deník Guardian oslovil několik vědců, kteří na tuto otázku odpověděli z úhlu svého výzkumu. Jedno je jasné – nikdo neví, kdy pro lidstvo nebo planetu Zemi nastane onen soudný den, jisté ale je, že jednou přijde. Otázkou je, jak bude vypadat a kdy nastane.

Konec světa po konci světa (4)

Apokalypsa 2012 a její dozvuky

 Osobnosti „fenoménu 2012"

Carl Calleman (obr.) uveřejnil 2. ledna na svých webových stránkách článek meditující nad koncem mayského kalendáře, kde zdůrazňuje, že jsme podstatu celé věci vůbec nepochopili. Sám konstatuje, že se domníval, že s třináctým b'ak'tunem končí celý dlouhý počet, že však v nedávné době četl knihu Marka Van Stonea, kde se měl dozvědět o „novém objevu", že b'ak'tuny mohou pokračovat „donekonečna" a že mayský kalendář tudíž nebyl cyklický, ale lineární. (18) Proto tvrdí, že se on i José Arguelles, kteří tento „nový objev" neznali a vycházeli především z Michaela Coea, museli nutně mýlit. (19)

Přesto mělo 28.10.2011 (20) dojít k transformaci paradigmatu. Tato transformace však každopádně nemá charakter diskontinuty (jak se domníval Arguelles i sám Calleman), ale kontinuity. Zároveň se má dokazovat, že mayský kalendář není spojen s precesí (21) a že se jedná o další materialistickou nesmyslnou interpretaci. Ve skutečnosti má být dovršení třináctého b'ak'tunu jakousi galaktickou synchronizací všech devíti vln; po jejím uskutečnění jsme pak vstoupili do nekonečného času, který nám umožňuje „download unity consciousness" („stáhnout" vědomí jednoty). Zároveň narůstá počet duchovně probuzených, osvícených lidí, kteří mohou nyní vytvořit nový, lepší svět.

Konec světa po konci světa (3)

 

Apokalypsa 2012 a její dozvuky

 Osobnosti „fenoménu 2012"



John Major Jenkins, další významný guru „fenoménu 2012", strávil jedenadvacátého velkým výletem do Mexika, o kterém sepsal 6. ledna 2013 rozsáhlý patnáctistránkový text, který uveřejnil na svých stránkách. Vyhrazuje se v něm především proti názoru, který mu média „připisovala", totiž že se jedenadvacátého má „něco stát", a zdůrazňoval, jak symbolické a významné události se jedenadvacátého staly - z textu však lze jen obtížně vyčíst, které konkrétní události má na mysli. Pro něj osobně byla zřejmě zvláště významná epizoda otravy užitkovou vodou, která se mu v Mexiku přihodila - dlouhé zvracení a bolestivé průjmy vnímal jako formu očištění a ponížení, které musel absolvovat před svým konečným triumfem. Podobně zmiňuje jako vysoce symbolický fakt, že jej krátce před klíčovým datem opustila jeho žena. Vlastní konec třináctého b'ak'tunu strávil v Izapě a v Copánu, kde točil dokumentární film o své práci, přednášel a účastnil se mezinárodního vědeckého setkání, kde byli i renomovaní mayisté (např. Barbara Mac Leod). (16)

Daniel Pinchbeck (obr.) sepsal krátce po jedenadvacátém prosinci text, jenž uveřejnil na portálu Reality Sandwich, který spravuje. Stejně jako Jenkins se ohrazuje proti tomu, že by měl na 21. 12. 2012 předpovídat nějaké zásadní události, kritizuje novináře, jak extrémně jimi měl být dezinterpretován, a zároveň se mu prý ulevilo, že se katastrofické předpovědi nevyplnily a mediální figurky, ze kterých si sdělovací prostředky dělaly legraci, byť je samy pomohly vytvořit, konečně zmlkly. Poté zdůraznil, že ke změnám došlo a dochází dál, ale je to postupný proces a hlavně veliká šance na to, aby se naše civilizace proměnila, přehodnotila své priority a začala pracovat na tom, aby se proměnil a uzdravil systém a abychom se odklonili od materialistických ideálů ve prospěch ideálů duchovních, které nebudou pouze egoistické a sobecké, ale budou zaměřeny na blaho celého lidstva i celé planety.

Konec světa po konci světa (2)

 

Apokalypsa 2012 a její dozvuky




Osobnosti „fenoménu 2012"

Obzvlášť zajímavé jsou přirozeně reakce hlavních představitelů mileniálních očekávání spojených s jedenadvacátým prosincem. Nejméně aktivní byl zřejmě Drunvalo Melchizedek (obr.); jeho reakce na klíčové datum lze sledovat pouze skrze facebookové statusy, přičemž poslední aktualizace na jeho osobní webové stránce pochází ze 12.12.2012 a mluví o přípravách na přechod. (10) Vlastního 21.12.2012 uveřejnil Melchizedek tři statusy, kde víceméně shrnuje, co se stalo a proč. Cituji jako příklad druhý z nich:

„Dnes je první den nového ženského věku; zatímco energie protéká naší zemí, udržte si po následující dny svá srdce otevřená, [druhý status]“ (11)

Třicátého prosince potom zmínil, že galaktická energie už začíná opadávat a že „ona procitá". (12)

Reakce příznivců na jeho posty byly v drtivé většině velmi pozitivní, fanoušci se hlásili se zážitky, které zažívali během transformace, děkovali Melchizedekovi a obdivovali jej. Uvádím dva statusy jako příklad:

„22. [prosince] jsem se probudila s novým pocitem, že mě někdo miloval jako miminko, byla jsem však plně vědomá a měla jsem pocit, že mnoho bytostí (nikoli mí rodiče) se na mě dívají s veškerou láskou a uznáním. Stále to cítím. Cítím rovněž, že jsem mnohem více spojena s veškerým životem na matce Zemi. Je to tak nádherné. Děkuji ti, Drunvalo, miluji tě. [Daniela Kristova]“ (13)

Konec světa po konci světa (1)

 

Apokalypsa 2012 a její dozvuky




Navzdory celosvětové panice, obavám a strachu se na konci prosince roku 2012 nic „hmatatelného" nestalo. Doběhl třináctý b'ak'tun, (1) rozjel se čtrnáctý a svět se prakticky vůbec nezměnil. Nebo ano?

Stručný průvodce apokalypsou: oslavy, demonstrace a sebevraždy

Vlastní datum 21. prosince bylo provázeno celou řadou událostí, od oslav až po demonstrativní akce. Svět například několik dní předtím obletěla děsivá zpráva, že se v Argentině chystají hromadné sebevraždy na hoře Uritorco, která je místními vnímána jako posvátné místo. Argentinský portál Yahoo Noticias však později přinesl rozhovor s představitelem organizace Movimiento Zeitgeist Argentina, která akci na Facebooku svolala. Muž vystupující pod přezdívkou Enter Ebr rozhodně popřel, že by měl na mysli skutečnou sebevraždu, a tvrdil, že se celá akce nesla v symbolickém, dokonce parodickém duchu. Vlastní výzva zněla takto:

„Zveme všechny věřící, bytosti i bojovníky světla na masovou duchovní sebevraždu na hoře Uritorco v argentinské Córdobě, opusťme svá nečistá těla a transportujme svého ducha skrze in-terdimenzionální portál ve 21 hodin 12 minut 21/12/2012, čímž se staneme vojskem světla, které spasí lidstvo...“ (2)

Výrazně se přitom distancoval od případných skutečných sebevražd, ke kterým by na Uritorcu případně došlo; argentinská vláda naštěstí podobným událostem předešla tím, že na horu zakázala přístup. V rozhodující den se pak vskutku nic nestalo.

Pozornosti se bohatě dostalo i dalším místům symbolického významu po celém světě. To se týkalo např. francouzské hory Burgarach, jediného místa, jež mělo v nadcházející apokalypse zůstat neporušené (podle jiných interpretací se měli objevit mimozemšťané a odnést ty, kdo na hoře čekají, do bezpečí). (3) Podobný osud měl čekat městečko Sirince v Turecku - na rozdíl od Francouzů z Burgarachu, kteří apokalyptické očekávání kvitovali spíše s nechutí, Sirinčtí Turci zřejmě především doufali, že si na přílivu turistů pořádně namastí kapsu.

Organizovanie prežitia v komunite

S písomným súhlasom zo zdroja: Pro PostApo.cz – Hjalmar -

 

Dostali jsme článek, ve kterém se velmi podrobně vykresluje možné řešení situace po VP. Jedná se o další uhel pohledu na přežití v komunitě a základní zajištění bezpečí. Co vy na to?

K napísaniu tohto článku na inšpirovala diskusia k článku v denníku SME z 19. januára 2012 „Koniec sveta ?  Česi sa zbláznili.“   S prekvapením som zistil že z cca 230 diskusných príspevkov len asi v desiatich diskutujúci tušia „kde je sever“. Pochopil som, že 90 % obyvateľstva nemá ani potuchy o tom, čo hrozí,  ako sa v prípade Veľkého Průseru zachovať, a ako mu čeliť. (ďalej len „VP“)

V našom prípade za VP považujem násilné sociálne nepokoje s rabovaním štátneho, firemného, ale najmä súkromného majetku, individuálne aj organizované útoky proti bytom, rodinným domom, proti majetku, životu, zdraviu a slobode občanov  pri  nefunkčnosti štátnych silových a poriadkových zložiek. Neskúmam príčinu, pre ktoré tieto nepokoje vzniknú.

Informácie z rôznych kútov sveta z posledných rokov a desaťročí nám dávajú základnú predstavu, čo sa stane v prvých dňoch VP spôsobeného sociálnymi nepokojmi či už pádom meny, vojenským konfliktom, či katastrofálnou solárnou erupciou.

Konce světa, které se nekonaly

 

apokal0Předpovědi konce světa jsou zřejmě staré jako lidstvo samo. Nejstarší se dochovalo na asyrské hliněné tabulce pocházející z doby okolo roku 2800 př. n. l. Jsou známé i ze starého Egypta a z antického Řecka, většinou však představovaly pouze okrajovou záležitost. Novou kvalitu jim dalo křesťanství, konkrétně biblická kniha Zjevení sv. Jana.

 

 

"I staly se zvukové a hromobití i blýskání a země třesení stalo se velké jakož nikdy nebylo... A všichni ostrovové pominuly a hory nejsou nalezeny..." Tak prorokuje Zjevení sv. Jana, poslední kniha Bible. Od doby kdy byla sepsána, je představa konce všeho v podvědomí euroamerické civilizace trvale přítomná. Je to představa zdánlivě hrůzná, ale současně také ničivě svůdná. Apokalypsa totiž není jen konec, ale zároveň začátek něčeho lepšího. Nabízí příslib věčné blaženosti - alespoň pro ty, kdo se považují za spravedlivé.

 

Bůh Montan

Konec světa tak je magnetem všech frustrovaných, neúspěšných, těch, kterým krajíc života opakovaně padá na zem namazanou stranou. Masově se šířící víra v něj tedy funguje jako spolehlivý indikátor civilizační krize. Ne náhodou obsahuje nepřiznané narážky na Zjevení sv. Jana také Hitlerův Mein Kampf a komunistická hymna Internacionála.

Články na pokračování

Syndikovat obsah
Počet návštev:  SEO TEST S-RANK GOOGLE PAGERANK ALEXA RANK